czwartek, 21 stycznia 2021

KONKURS DLA WSZYSTKICH MIŁOŚNIKÓW POEZJI

     KONKURS DLA WSZYSTKICH MIŁOŚNIKÓW POEZJI- klasy IV - VIII


                                                                              O miłości w poezji 


 Podaj imiona i nazwiska poetów polskich, których wiersze cytujemy

(dla ułatwienia -  lista, z której możesz sobie wybrać właściwe personalia):


Poeci do wyboru:


Ignacy Krasicki, Julian Tuwim, Zygmunt Krasiński, Adam Mickiewicz, Cypiran Kamil Norwid, Konstanty Ildefons Gałczyński, Bolesław Leśmian, Czesław Miłosz, Adam Asnyk, Jan Kochanowski, Krzysztof Kamil Baczyński


 1.


"Jednego serca! Tak mało, tak mało,

Jednego serca trzeba mi na ziemi!

Co by przy moim miłością zadrżało,

A byłbym cichym pomiędzy cichemi."



2. 

"Bo życie moje przeplatałem twojem,

Jak dwie złączone, nie zmieszane rzeki,

Co płyną zgodnie różnofarbnym zdrojem,

I gdy ty zwiędniesz, ja zgasnę na wieki."


3.

"Nie uciekaj przede mną, dziewko urodziwa,

Z twoją rumianą twarzą moja broda siwa

Zgodzi się znamienicie; patrz, gdy wieniec wiją,

Że pospolicie sadzą przy różej leliją.

Nie uciekaj przede mną, dziewko urodziwa,

Serceć jeszcze niestare, chocia broda siwa;"


4.


"W malinowym chruśniaku, przed ciekawych wzrokiem

Zapodziani po głowy, przez długie godziny

Zrywaliśmy przybyłe tej nocy maliny.

Palce miałas na oślep skrwawione ich sokiem."


5.

"Warto, warto żyć,

Wtedy pachniałaś bzami,

Dziś znowu kupiłem flakonik,

Roztarłem kroplę na dłoni

I przeszłość wieje nad nami

Bzami.

Warto, warto żyć."


6.

"Już kocham cię tyle lat,

na przemian w mroku i w śpiewie,

może to już jest osiem lat,

a może dziewięć - nie wiem."



7.


"Precz z moich oczu! ... posłucham od razu,

Precz z mego serca! ... i serce posłucha,

Precz z mej pamięci! ... nie ... tego rozkazu

Moja i twoja pamięć nie posłucha."


NA WASZE ODPOWIEDZI CZEKAMY DO 26 LUTEGO 2021. WŚRÓD OSÓB, KTÓRE UDZIELĄ POPRAWNYCH ODPOWIEDZI, WYLOSUJEMY TRZY NAGRODY KSIĄŻKOWE. 

ODPOWIEDZI PROSZĘ WYSŁAĆ:

biblioteka@sp4koscian.pl

PROSZĘ TAKŻE DOPISAĆ IMIĘ, NAZWISKO I KLASĘ.


                                                                                         ŻYCZYMY POWODZENIA!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz